Samen in Canada

Na West-Canada zelf 2 keer bezocht te hebben, gaan we nu met een aantal enthousiastelingen samen. We zijn daarom blij om onze ervaring in een van de mooiste gebieden met anderen te kunnen delen.

Dit keer gaan wij (Jack & Marjan) op 22 augustus samen met (in willekeurige volgorde) Gerard & Diane, Arnold & Margriet, Nel & Harry & Klaas, Yne en Gine, Klaas & Pita.

Ook dit keer zullen er foto’s zijn: West-Canada augustus 2009

Canada aug-sep 2009

Walvissen

Walvissen en meer

Prince Rupert

Vandaag hadden we de walvis-excursie. We moesten ons een half uur van te voren melden, dus we gingen om kwart over 8 al van de camping naar de haven. Toch nog vroeg op, op deze vrije dag. De excursie is leuk. We zien veel walvissen, maar jammer genoeg geen zeeleeuwen of andere dieren. …. Lees verder

Al weer een stuk verder

Jasper – Clearwater (Wells Gray)

Vandaag rijden we naar Clearwater. Onderweg komen we langs Mount Robson en het informatiecentrum. Iedereen maakt er een stop, al was het maar om even koffie te drinken. Gerard & Diana, Klaas & Pita en Yna & Gine treffen elkaar bij Blue River Safiari. Hier maken ze een boottocht van ongeveer een uur en tot hun grote vreugde zien ze op redelijke korte afstand een beer op een strandje. Hun dag is helemaal goed! In Clearwater is het behoorlijk warm en zelfs wat benauwd. Er is voor …. Lees verder

Vancouver Airport

Peyto Lake

Van Banff naar Jasper

Revelstoke – Banff

Zoals gezegd gaan Yna & Gine eerst tanken. Het kost ze anderhalf uur en ze zijn om 9 uur weer in de buurt van de camping. Wij gaan zelf eerst de Helmlock Grove boardwalk lopen. Een wandelingetje van zo’n 10 minuten. Een mooi tochtje met veel groen en rode besjes.
Bij Loop Brook trail, een moesten ze zichzelf en hun families thuis onderhouden. Dat was met …. Lees verder

We zijn in Banff

Amsterdam – Vancouver

Wij zijn al om 15.10 uur op Schiphol, dat is vrij vroeg. Maar je hebt altijd baas boven baas. Klaas & Pita stonden al in de rij en the winners waren Arnold & Margriet. Zij waren zelfs al door de douane. Harry & Nel stonden op hun Klaas te wachten, die de auto aan het wegzetten was, en al snel waren Yna & Gine er ook. Gerard & Diana werden door zoon & dochter gedropt en dat betekende dat iedereen …. Lees verder